Wij hebben zorg voor ieder ander, met name voor hen die het moeilijker hebben dan wijzelf en dat doen wij door volhardend te zijn in onze betrokkenheid.

Pinnen? “Ja Graag” Klinkt het bij De Luifel!

29 november 2019

Kringloopwinkel De Luifel is een klein ‘leerwerkbedrijf’ van Widdonckschool Heibloem. Met dit mooie initiatief van praktijkonderwijs, leren wij onze leerlingen diverse belangrijke (werknemers)vaardigheden.
 

Sinds donderdag 12 november testen wij bij De Luifel via een pilot het “pinbetaalsysteem Rabo SmartPin”. Door deze “moderne” betalingsvorm te gebruiken minimaliseren we de omloop van contant geld, zonder concessie te doen aan de kwaliteit van het leerproces van de leerling.
 

Met Rabo SmartPin:

  • Bieden we alle pinbetalingsvormen aan de klanten (pinontvangsten) en voor de ontwikkeling van onze leerlingen;
  • Registreren we de verkopen gemakkelijk digitaal;
  • Storten we geen/minder vaak contant geld af;
  • Hebben we geen/minder contant geld, en is er minder risico voor de begeleiders en leerlingen op de gevolgen van diefstal.


Kortom een oplossing die perfect aansluit op de werkwijze van Widdonckschool Heibloem en van onze Aloysiusscholen.

Eerste reacties op de pilot

  • Roel Schreurs, Locatiedirecteur Widdonck Heibloem

“Wij willen onze leerlingen via de leerwinkel De Luifel graag iets extra’s meegeven. Een modern betalingssysteem (pin) hoort hierbij. Daarnaast wil ik de risico’s voor mijn organisatie (leerlingen, vrijwilligers en begeleiders) beperken mede door de invoer van het pinbetaalsysteem”.

 

  • Anja, Vrijwilliger van Kringloopwinkel De Luifel

“Het is fijn dat we nu ook “pinnen” als betaalwijze kunnen aanbieden voor onze klanten. Het is supermooi te zien, hoe snel onze leerlingen aan de slag gaan met deze nieuwe betaalwijze.”
 

  • Tom Oostdam, Senior Controller van het bestuurskantoor Voorhout

“Ik vind het geweldig om te zien, dat begeleiders van de Widdonck Heibloem en vrijwilligers zo actief betrokken zijn bij dit (mooie) initiatief van praktijkonderwijs. Het is leuk om te zien, hoe snel en enthousiast onze leerling(en) achter de kassa, deze nieuwe (pin)betalingswijze zich eigen maken. Hiermee wordt weer wat extra praktijk bagage meegegeven, die nuttig is voor hun toekomst”
 

Wat is de volgende stap?

De pilot is bedoeld om te testen of het pinbetaalsysteem voldoet aan onze wensen. Hieruit volgt een definitief besluit voor een eventuele uitrol naar andere Aloysius locaties. Heb je ook een locatie met contant geld ontvangsten, meld je, vooruitlopende op het besluit, alvast aan voor een dergelijk pinbetaalsysteem bij tom.oostdam@aloysiusstichting.nl.

 



Nieuwsarchief